کد خبر 1360712
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶
یونان: صحبت از ممنوعیت واردات گاز روسیه واقع بینانه نیست

"کریاکاس میتسوتاکیس" نخست وزیر یونان روز شنبه گفت: در حال حاضر گفت و گو درباره ممنوعیت کامل واردات گاز روسیه مفید و واقع بینانه نیست.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، میتسوتاکیس نخست وزیر یونان در مجمع اقتصادی دلفی گفت: ما نمی توانیم گاز روسیه را از روزی به روز دیگر جایگزین کنیم، اجازه دهید به عملکرد بازار نگاه کنیم و راه‌حل‌های واقع بینانه ارائه کنیم.

مجمع اقتصادی دلفی یکی از بزرگترین و مهمترین مجامع اقتصادی اروپا و مدیترانه محسوب می‌شود که سالیانه با همکاری صدها موسسه و اندیشکده خصوصی از سراسر دنیا یک نشست عمومی در شهر دلفی یونان و نشست های متعددی در طول سال برگزار می‌کند. 

نخست وزیر یونان برای مهار آشفتگی در بازار انرژی به دنبال تصمیم بر حذف واردات از گاز روسیه پیشنهاد کرد که اروپا ۲۳۰ میلیارد یورو (۲۵۰ میلیون دلار) از وام های تسهیلات بازیابی و انعطاف پذیری را برای مقابله با قیمت های بالای انرژی و سایر مسائل استفاده کند.

تسهیلات بازیابی و انعطاف پذیری در سال گذشته برای کمک به اروپا برای نجات از همه گیری ویروس کرونا راه اندازی شد.

اتحادیه اروپا روز جمعه بطور رسمی تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد که طبق برآوردها دستکم ۱۰ درصد از واردات این اتحادیه از مسکو را کاهش خواهد داد.

تحریم های جدید شامل ممنوعیت واردات زغال سنگ، چوب، مواد شیمیایی و دیگر اقلام است.

این تحریم ها همچنین بسیاری از کشتی ها و کامیون های روسیه را از دسترسی به اتحادیه اروپا منع می کند و باعث فلج شدن بیشتر روابط تجاری روسیه می شود و همه معاملات با چهار بانک روسیه از جمله بانک «وی تی بی» را منع می کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • UA ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    کمبود گاز و حامل های فسیلی انرژی با کاغذ بازی و غیره حل نمیشه. شما یک راه بیشتر ندارید یا از یوغ آمریکا و صهیونیست خارج شوید که البته آمریکا و صهیونیست بسیار مقاومت خواهد کرد و یا کلا با حامل های انرژی فسیلی خداحافظی کنید. افول آمریکا خیلی وقت هست شروع شده و این یک نقطه عطف خواهد بود. در صورتی که اروپا سرپایی خود نایستد هزینه های بیشتری بعدا خواهد پرداخت
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    خوب این تحریم ها باعث 4 برابر شدن قیمت گاز شده است این کار باعث تقسیم اروپا به دو بخش شرق و غرب خواهد شد و این امر باعث نابودی فرانسه و المان خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس